søndag 8. mars 2015

I anledning Kvinnedagen

Gratulerer med dagen, jenter og damer :-)

Jeg har bare en liten epistel jeg ville formidle i forbindelse med dagen.

Siden jeg er korpsmamma fyker jeg stadig rundt omkring på konserter, basarer og konkurranser. Og treffer på de forskjelligste unger, og foreldrene deres. Så også denne helgen.

Vi skulle til å gå hjem etter endt konkurranse, og jeg sto i døren og ventet på at min datter skulle komme med instrument og saker og ting.

Da hørte jeg en mor og hennes sønn (ca 7 år) i heftig diskusjon rundt podens instrument, en diger sak, antakelig en bass av noe slag, omtrent på størrelse med nevnte guttunge.

"Nå tar du instrumentet ditt og kommer!" sa moren.
"Ta det for meg, du, mamma," svarte guttungen og begynte å rusle mot døren, jakken hang nonsjalant over ene skulderen hans.
"Nei, jeg tok det inn for deg, så nå tar du det med ut igjen," sa moren og sto på sitt.
Guttungen så på henne med et blikk som klart og tydelig viste hva han mente om akkurat den saken.
"Hrmph, elendig service, må jeg si ...!" kom det klart og tydelig fra småtassen, før han hektet jakken skikkelig på seg, tok instrumentet sitt og slepte det med seg etter henne ut døren og bortover skoleplassen mot bilen.

Jaja, dagens mødre, altså, totalt ubrukelige! Gratulerer med dagen ennå en gang :-D


Ingen kommentarer: