tirsdag 2. desember 2014

Mental oppvarming

Jeg har en tidi' datter, en skjønn jente, som sier de rareste ting.
Gullebarnet har blitt stor, har egne meninger, vet hva hun vil og lar ingen leve i uvissa.

"Rotete på rommet mitt? Når jeg ligger i sengen og ser i taket, ser det veldig ryddig ut!"

Eller, hun kan si noe sånt som at: "Pappa, nå høres du ut som et dårlig formulert russekort ...!"

Og, hvis hun har hatt mareritt og blir invitert til å ligge på armen til mor: "Sove på armen din?! Jeg vil heller drømme om et spøkelse, enn å ligge på armen til en som ser ut som ett ...!"

Jaja. Hin dagen forsov vi oss, jeg hadde satt telefonen min på lydløs, så den ringte og ringte, mens jeg sov og sov ...
Da vi hadde kommet oss ut av dynene og satt forhutlet og smaløyd i bilen på vei til jobb, spurte jeg om ikke hun pleidde ha vekking?

"Jo, selvfølgelig har jeg det, men det er jo bare for å få litt mental oppvarming, jeg forventer jo at du skal komme og få meg opp!"

Så der fikk jeg den .*Ler og rister på hodet samtidig* Det er Gullebarnet som ingen kunne målbinde.


Ingen kommentarer: