søndag 11. april 2010

Frøken Vårfryd

Moseplassen sparker oss igjen igang, og vi løper ivrige ut med fotoapparatet. Selv har jeg ikke vært med de siste gangene, da pc'en min har sviktet. Utrolig hvor vanskelig alt ble når jeg ikke kunne gjøre ting på 'min' måte lenger *haha*. Men nå har jeg funnet ut av sakene, og gleder meg til en fin sommer med forhåpentligvis masse blogging med egne bilder.



Frøken Stjerneskudd

Dette er en fantastisk liten blomst som hos meg står under epletrærne. De står liksom litt i skygge av hekken, så det ser ut som små stjerner som lyser der borte fra kroken i hagen. Chionodoxa, eller Snøstjerne, er dens egentlige navn, men hos oss er jo snøen borte for lengst. Frøken Stjerneskudd er vårens aller vakreste i min hage i disse dager.

6 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Nydelig :D
Men du, er denne i slekt med scilla? Er ikke så sterk på de ulike blå stjerneformede vårblomstene...
Og hurra for at du atter er med i konkurranse!

nefertiti sa...

Ja, det vil jeg tro - uten at jeg kan gi noen nærmere forklaring på slektskapet...
hagEgals forklaring er: Chionodoxa vender hodene opp mot solen, scilla vender dem ned mot jorden.

nefertiti sa...

Og nå leser jeg, også på 'gal, at de er 'blitt slått sammen', og at de begge heter scilla.

Jeg kjøpte mine som chionodoxa, og de ser opp :-)

IngunnBW sa...

Så søte! Jeg ville fortsatt å kalle dem Chionodoxa, de ligner ikke noe særlig på Scilla synes jeg...

Tess Kincaid sa...

Thanks for stopping by Willow Manor today. Hope to see you again soon. Lovely little blue flowers!

Anne (Moseplassen) sa...

oki, fin forklaring :)
Da får jeg jakte på slike, kjekt å ha masse ulikt på vårblomstringsfronten :D