lørdag 13. juni 2009

Frøken Stemor

Moseplassens fotokonkurranse har tatt oss med på ferden gjennom et hageår. Nå er vi kommet til Frøken Stemor, igjen. Her er mitt bidrag.

Frøken LillaKlikk på bildet og hils på the fellow...




Frøken Lilla har overvintret i en krukke ute i hagen min. Jeg tror faktisk hun har stått med en og annen blomst hele vinteren igjennom. Vi hadde en liten periode med kulde, da hufset hun litt på bladene, stålsatte seg og kom seg gjennom det.
I vår klippet jeg henne litt ned før hun fikk komme opp i altankassen.

Min datter behøvde ikke betenkningstid når jeg spurte hva vi skulle kalle frøknen. "Frøken Lilla," sa hun.
"Men den er jo så gul og fin i midten kan vi ikke -"
"Frøken Lilla, Mamma," fortsatte hun stivnakket.
"Jammen," prøvde jeg igjen. "Hva med frøken Yellow in the Mellow? Met a fellow...?"
"Frøken Lilla, Mamma, sa jeg!"

Så det ble det. Værsågod :-)

1 kommentar:

anne -moseplassen sa...

kjempebra dialog *ler*
Klart jeg bruker midterste bildet :) Flott frøken, supert at du er med denne gangen også!!