tirsdag 13. august 2013

Søtpotet - godt



Det er ikke hver dag kjerringen (meg) får til det der med middag, men her for noen dager siden skjedde det ...

Det skal innrømmes at oppskrift ble fulgt, men også presiseres, at det ikke alltid garanterer et godt sluttresultat.

Jeg forter meg i alle fall å notere ned denne, sånn at jeg også ved en senere anledning kan få briljere med noe spesielt godt (om ikke annet, så for meg selv ;-)


Det er Jamie Oliver som står for denne. Her til 2 personer:

En stor søtpotet vaskes og kokes.

2 ss mangochutney i en skål, press i saften av 1 lime, hakk friske korianderblader og ha i, slå på passelig med olivenolje og soyasaus. Jeg presset i tillegg 1 hvitløksfedd og tilsatte.
Bland alt og la stå.

Når poteten er ferdig, knuses denne lett, med skallet på. Bland poteten og chutneyblandingen.

Serveres veldig gjerne til stekt fisk eller kylling. Yummi :-)

Ingen kommentarer: