mandag 30. januar 2012

Fremmedord - LOL

Jeg kom på noen gode historier fra virkeligheten i dag, og deler dem selvfølgelig med deg!

Den første er fra en god del år siden, da min - nei, det kan jeg ikke si. Men jeg kan si så mye at dette IKKE er noen vandrehistorie. Jeg har den direkte fra min ... - altså: hun og mannen var på ferie i Lofoten, og hadde leid seg et rom i et gammelt hus - de skulle bli en uke.
Det var selvsagt mange turister der, det var en nydelig sommer, og i dette huset var det også flere rom utleid. Første kvelden da de ankom og hadde hilst på vertskapet, satte de seg utenfor i solen og nøt roen og freden. Da kom det et annet par og satte seg sammen med dem, som bodde i samme huset.
De pratet og lo, slik folk som er fremmed for hverandre gjør, som skal bli kjent med hverandre bare for en liten stund. Det var da hun skulle tulle seg og si de måtte passe seg om natten, "for jeg er nymfoman!" ...
Hun hadde ment å si pyroman! Kan du tenke deg den pinlige stillheten som fulgte, som så ble brutt av en forlegen latter fra de tre andre som satt sammen med henne i midnattssolveggen ... ?
Hun blir stadig rød i kinnene når noen ripper opp i denne historien, enda det er tjue år siden det hendte :-)

Men det som fikk meg til å tenke på denne historien, var en annen, som ikke ligger så langt tilbake i tid. Faktisk var det nå like før jul at min - nei, det kan jeg ikke si. Men jeg kan si så mye at dette IKKE er noen vandrehistorie, dette heller.
Vedkommende fortalte gledesstrålende at hun hadde klart å skaffe oss billetter til Nyttårskonserten i Grieghallen - "og tenk, vi skal få sitte på rektum!"
Jeg kan love deg at latteren som brøt ut da, var verken pinlig eller forlegen! Nei, vi var tre mennesker som knakk sammen av latter og rullet rundt på gulvet og hylte og lo. Stakkars - hun skjønte ikke engang hva vi lo av, det var jo damen i billettluken som hadde sagt det!
Jeg ble rett og slett nødt til å ringe min venninne, som innimellom jobber i akkurat den billettluken, for å finne ut hva de kan ha fortalt henne. "Er det rotunden, du mener?" Ja, det var nok det, men skitt au, hvem bryr seg vel om detaljene ... ;-)

1 kommentar:

Mathildes Eden sa...

Ha-ha-ha...Det er så flott at du gjenforteller historiene så godt! Det er akkurat som om jeg skulle sittet der på benken med hun nymfo... Også i Grieghallen da..
Fiiiiiine historier! Flere følger?
Klem M