onsdag 7. september 2011

Vis fingen!

Man hører jo så mye rart – for ikke å si, man ser jo så mye rart på TV. Hin dagen så jeg noe som var så dumt, at jeg tror det må ha vært kjempelurt … sikkert bare jeg som ikke forsto det?!
Jo, det var en sånn app. Det er jo noe alle dere (heldige)som er i besittelse av en smart-telefon vet hva er. Selv har jeg ikke en, men drømmer stadig vekk om å få meg. Jeg tror ikke jeg har bruk for den, men ’alle andre har jo’, og så er det det med alle de ’lure’ appene.
I alle fall – her var det snakk om en ny app, som noen forventet å gjøre seg en formue på. Det var så enkelt, at man bare kunne ta bilde av fingeren sin, og så holde dette bildet opp foran en leser som man da hadde montert på døren. Denne appen skal altså erstatte f.eks husnøkkelen din med fingeravtrykket ditt …
Men da tenker jeg: kan man ikke bare holde fingeren sin opp, da? Den ekte fingeren. Det må jo være enklere enn å ta telefonen opp av vesken, låse den opp, for så å holde den opp til leseren. Og hva hvis man – det gjør man selvsagt ikke, men – sovner i fylla og noen andre tar bilde av din finger … Nei, jeg skjønner det ikke, jeg! Det må jo ha vært noe der jeg ikke fikk med meg? På spørsmålet om hva man skulle gjøre hvis mobilen var tom for batteri, så svarte fyren at: ”Det er jo fort gjort å lade den opp.” Eller noe i den gaten.
Enlighten me, please, dere som kan. Det var tross alt på nyhetene de viste dette innslaget, det må jo ha vært lurt … eller?

Nei, det var en lur app vi skulle klart å pønske ut :-)

2 kommentarer:

vimsa:) sa...

haha, fantastisk!! heeelt enig tankene dine. og hvor skal man lade tlf da, på gaten? jeg har jo android tlf, med "apps" men om jeg forstår alt jeg har på den er en annen sak. :) men er en del nyttige ting der som ikke innebærer å ta bilde av fingeren sin ;P ha en fin dag:)

vimsa:) sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.