lørdag 8. mai 2010

Jeg er en forhekset prinsesse


Jeg sitter her og blar i reisehåndbøker og googler på greske øyer, og gleder meg til vi skal på ferie litt senere i sommer. Tre uker skal vi tilbringe ombord i en seilbåt i Hellas. Deilig!

Men så kommer jeg på en historie fra den gangen min yngste datter var en søt liten prinsesse på bare fire år. Hun er søt nå også, altså, men hun går ikke med prinsessekjole til alle døgnets tider lenger.
Lys i håret, runde kinn, store blide øyne og rosa tyll all over - du ser det for deg, ikke sant?

Vi skulle ut i båten en tur. Øyhopping i vår egen skjærgård, kjempegøy. Båten går så det suser og faren elsker å surfe på dønningene etter store båter. Og tror alle andre elsker det like mye som han gjør ...

I alle fall - vi står i nøstet og holder på å ta redningsvest på prinsesse Gullebarn på fire. Da kommer det: Faen så redd jeg er!

Jajaja, det var den gangen. Nå tror jeg helt sikkert at hun gleder seg til å dra på båttur. Og ikke er det lenge til heller.

Ingen kommentarer: