tirsdag 25. mai 2010

En ny (kald) uke i mai

Klager? Jeg? Neida, jeg har det godt og varmt, jeg, her jeg sitter foran peisen - iført tjukke labber og stillongs ...
De stakkars epletrærne som pleier å blomstre til eldstejentens bursdag den niende, stakk så vidt frem sine lyserøde kinn i går. I dag ser det ut som de angrer :-/
Men, tiltross for kaldt vær, så har vi hatt en fin helg her i huset. Vi har blant annet hatt fest - for de fire familiene som sammen skal gjøre den greske skjærgården utrygg noen uker i sommer - vi har padlet kano og vi har flyttet inn på det nye soverommet.

Den turen jeg var så heldig å få være med på helt i starten av helgen, sammen med fjerdeklassingen min, var helt fantastisk - verken mer eller mindre. Det var første gangen jeg padlet kano, men jeg lover at det ikke var siste. Å sige avgårde, seks kanoer, i flokk og følge innimellom Øygardens holmer og skjær - det må bare oppleves. Og nå vet jeg hva vår neste investering skal bestå i; to kanoer (Vi må jo ha to, alle må jo få være med. For jeg er helt sikker på at resten av gjengen kommer til å elske det like mye som Gullebarnet og jeg gjorde).

Søndag var dagen derpå, og etter å ha tilbrakt de første timene i slow motion, var det dags at ta seg selv i nakken. Jeg kom meg ut, og fikk gått turen opp gjennom lien til Fjell festning. Bratt var det og vondt gjorde det, men allikevel, det var verdt det.
Det er ikke mye som kan måle seg med freden og roen innimellom trærne, midt i fuglesangen og midt i alle vårens dufter. Heldigvis, så har ikke det kalde været lagt sin demper på duften og lyden av vår.

Takk for en fin pinsehelg, og måtte juni komme med sol og varme til oss frosne sjeler som residerer her like under nordpolen.

Ingen kommentarer: