tirsdag 25. mai 2010

ABC i ord og bilder:F

Ny bokstav, ny grønnsak. Jammen er det kjekt med denne leken - jeg kan være litt kreativ på kjøkkenet. Denne uken utfordrer Petunia oss med bokstaven F, og jeg knuser til med FENNIKEL. Ja, jeg sa kreativ, og det hadde jeg også tenkt å være. Jeg hadde planer om å lage en fennikelpuré (i den grad det er kreativt ...)

Men som den alminnelige husmor jeg er, så kom jeg plutselig på det der med tidsklemmen; her var det ikke tid for noen ekstra utskeielser. Derfor endte den fjonge fennikel opp som glasert, sammen med gulrøtter, løk og sellerirot. Det er jo godt det også. Krydret med koriander og kaffir-lime blader, smakte det godt til fisk. Se det, enda en F.

Dagens rett: fjong fennikel med fantastisk fisk.

1 kommentar:

Petunia sa...

Tror aldri jeg har spist dette som jeg vet om i alle fall, men det sier egentlig mer om meg enn noe annet. Er en skikkelig pyse angående all mat...


Jeg beklager at jeg kom så sent inn på besøk til deg, men dagene har bare gått så fort og døgnet har ikke nok timer.
Bokstaven G er nå lagt ut:)