fredag 28. mai 2010

Duften av

Hagen på Hytta utfordrer oss på duft - den duften som du elsker, men som ikke kommer på flaske eller flakong.

Duft er noe som omgir oss hele tiden, noe som er der uten at vi egentlig registrerer det. Men så reagerer vi brått når vi kjenner en vond lukt - gjerne med et uff! eller et fy! På samme måte som vi reagerer med et hmmm! og et åhh! når nesen vår varer favorittduften.
Jeg har prøvd å finne ut hvilken av disse under som er min absolutte favoritt, men det nytter ikke. Jeg elsker alle disse duftene:

1. Den første kulden, den som bærer bud om snø.

2. Storby tidlig om morgenen.

3. Helt nye badeballer og flytemadrasser.




4. Duften av nyslått gress.

5. Sengetøy som har tørket i sommersolen.

6. Juletreet, i det det kommer inn i stuen lille julaften.



7. Tang og tare og holmer og skjær.

Jeg kunne godt tenke meg å få vite hva denne damens og denne herrens favorittdufter er :-)

Ingen kommentarer: