søndag 21. mars 2010

Litt om ditt og litt om datt


Etter en fin, men meget hektisk uke og ikke minst helg, kan jeg nå endelig sette meg ned med en deilig kopp te. Teen ledsages av et ganske stort, og velfortjent, krydderkakestykke med ekstra mye ostekrem på toppen...

Jammen er det godt å ha unnagjort de bursdagsbesøkene. Kjernefamilien på Peppe's på selve dagen, venninnene på 'skummelbursdag' på lørdag formiddag og storfamiliebesøk på søndag.
Det er ikke barebare, det er i alle fall sikkert.

Men jeg skal si de var flinke, jentene som kom her på lørdag. De hadde vært utrolig kreative, både med sminke og påkledning. Bursdagsjenten selv var utkledd som Bloody Mary. Hun hadde fått eksperthjelp av Mathilde, med sminken.

Hvis du ikke vet hvem Bloody Mary er,forresten, kan jeg fortelle deg at det er en jente du kan se i speilet på badet. Men først må du snu deg ti ganger rundt, og si Bloody Mary høyt hver gang du ser ditt eget speilbilde. Den tiende gangen er det Bloody Marys ansikt som vil dukke opp der inne. Bloody Mary var en ung jente som en gang ble drept på en do... ;-)

I dag var det familien som var invitert til å feire Gullebarnets store dag, ja, for ti år er jo en stor dag!
Min mann og jeg hadde tenkt at vi skulle gjøre det enkelt, derfor bestemte vi oss for å lage en salatbuffet. Jommen sa jeg smør...
Salatbuffeen hadde 28 forskjellige skåler, to forskjellige hjemmelagde brød og en suppe. Og så var det dessertbuffet; to kaker, fruktsalat, krem, tre forskjellige dessertsausekremer.
Vi jobbet som helter fra klokken 11 til klokken tre i dag da de første gjestene ramlet inn døren, helt presis.

Men det var jo verdt det. Vi syns det er kjempekjekt å ha alle sammen på besøk.
Det ble som vanlig avsluttet med litt fysisk utfoldelse. Denne gangen besto den i å hoppe slengtau på terrassen. Ungene begynte, men det var vel egentlig guttene (de voksne) som hadde det morsomst. Ja, og så vi som sto og så på dem, da.

nefertiti takker for en fin helg, og en finfin søndag :-)
Nå er tekoppen tom og kakefatet skrapt, så nå går jeg og legger meg.

Ingen kommentarer: