lørdag 16. august 2008

Mer fra Flor og Fjære






Jeg tok jo en del bilder da vi var på Flor og Fjære tidligere i sommer.

Her ser man litt av den vanvittig flotte plenen - irrgrønn, ugressfri og stelt med som en baby. Her er svære palmer og trær som egentlig ikke har forutsetninger for å klare seg i vårt klima. Antakelig er det ingen som har fortalt det til dem ;-)

Vi ser litt fra den ene dammen, den lå midt i hagen, omgitt av duftende planter på alle kanter. Alt var laget flott til med små rom, slik at man fikk en litt nær følelse til hagen fordi om der var mye folk. En stor sittegruppe, en enslig benk...

Petunia i alle regnbuensfarger var en av de plantene som for alltid vil få meg til å tenke på dette stedet. Det må ha vært tusenvis der, og duften som slo i mot oss da vi kom på land var helt ubeskrivelig.

Et flott sted å ha vært.

2 kommentarer:

Elisa sa...

Tippar det var fint, ja. Håpar eg får meg ein tur dit eg også ein gong!

Anonym sa...

aaarrrg, så mye fint å se og så lite tid...
Tusen takk for bildene, det blir bare klarere og klarere for meg hvor jeg skal neste sommer :D