torsdag 14. august 2008

Blomsterprakt



Det har vært endel vind her de siste dagene. Dette er noe av det som var blitt vindens rov.

Delphiniumen blomstrer for andre gang. Synd at den ikke fikk stå i fred. Den fikk seg en skikkelig knekk da den sto med førstefloret også.

Dahliaen har også gått på noen smeller i år, det er egentlig et under at den er blitt så fin som den er. Akkurat denne heter 'Thomas Edison'. Jeg fikk den som knoll i fjor vår, men jeg satte den til driving for seint - den blomstret ikke før langt oppunder jul (litt overdrevet, men det var ikke langt i fra ;-))I år satte jeg den mye tidligere, og den fikk stå lenge i drivhuset, så nå kom den som forventet.

Rosen heter 'Aloha'. Jeg tror nesten det må være den beste rosen jeg har i hagen. Den blomstrer i ett kjør, er frisk og frodig og den dufter fantastisk. Vinden klarte å knekke en stilk på den også.

Buddlejaen kjøpte jeg på salg i fjor høst. Jeg betalte 10,- for en potte med noen brune stilker oppi, men gjett om den kom seg fint. Den må bare prøve å innstille seg på at den fikk seg et luftig nytt hjem.

Altså ikke små krefter som har vært i sving, men det resulterte da i en nydelig bukett som jeg kunne ta inn.

1 kommentar:

Anne på Moseplassen sa...

for en deilig bukett! Den daliaen var jo til å dø for da...