fredag 22. august 2008

Har du sett...



Jeg hadde en god del tomatplanter. To beholdt jeg selv - en cherrytomat og en bifftomat. Ganske mange delte jeg ut til familie og venner. Og en stakkar ble stående uten at noen forbarmet seg over den. Jeg hadde ikke plass til den i drivhuset, så det ble til at jeg flyttet den litt rundt omkring. Helt til jeg en dag, innså at den hadde nok hatt det for tøft i sin omflakkende tilværelse. Jeg lempet den derfor ut og vekk og bort, og glemt var den...

Se på stakkaren nå. Der står den med visne blader, tørr og pjuskete. Og lager frukt!

Mens de heldige to som har fått en beskyttet tilværelse, et liv i kugjødselkompost og nøyaktige mengder med vann, de står der og er så fin på det atte.
Tviler på at det blir noe annet enn stekte grønne tomater å oppdrive fra den kanten...

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha-ha! Er det ikke typisk!