onsdag 11. april 2012

Seintleser og ventelektyre

Jada, det er helt sant, jeg leser veldig seint! Men så husker jeg det jeg leser også, da. Allikevel er det jo dumt å lese så seint, at man ikke klarer å overholde innleveringsfristen på biblioteket ... Den situasjonen har jeg havnet i nå, og dermed må jeg levere fra meg boken før jeg har lest den ferdig, for så å få den igjen om en måneds tid - folk står i kø, må vite.

Men, når det er sagt, så må jeg innrømme, at litt av grunnen til at boken - som handler om et knippe ungarske jøder under 2. Verdenskrig - ikke ble ferdiglest på den tilmålte tiden, er at jeg prioriterte å grave i hagen i påsken, fremfor å lese. Og det har selvsagt med at jeg kanskje ikke ble så grepet av den, som for eksempel vedkommende i San Francisco Chronicle, gjorde (se bildet). For all del, jeg liker den, men for meg er den ingen page turner (kanskje jeg kan uttale meg annerledes når jeg har lest den ferdig).

I alle fall, da jeg var innom biblioteket i dag, fikk jeg med meg hjem Gjestene, noveller av Merethe Lindstrøm. Den gleder jeg meg til å lese. Forfatteren fikk jo Nordisk Råds litteraturpris 2011 for romanen Dager i stillhetens historie, og selv om hun har skrevet mye, så blir hun et nytt bekjentskap for meg.

Har du lest Den usynlige broen? Eller kanskje noe av Merethe Lindstrøm? I så fall, fortell! :-)

Ingen kommentarer: