mandag 9. april 2012

Frisk avslutning på fin ferie

Årets påskeferie har vært en sann fornøyelse for mitt vedkommende, og etter sigende, så er Mann og Gullebarn også storfornøyde. Og ferien har vi tilbrakt i sin helhet - bortsett fra noen timer på søndag, da vi var hos Mamma og spiste middag - hjemme i egen heim, og ikke minst, egen hage.

Vi har gjort en skikkelig innsats i hagen, vi har slitt sofaen og sett en haug med filmer. Og vi har raidet kjøkkenet etter gode saker *he he he* Og det er jo deilig, det er jo det, å bare kule helt ned noen ganger i året. Til og med ungene har en såpass travel hverdag, at de syns det er mer enn greit å bremse helt opp innimellom.

Men nok er nok! Man kommer jo til slutt til et punkt, da man kjenner at kroppen begynner å bli klar igjen, at den har kvilt seg nok og fått i seg passelig med snop og godter. Heldigvis ...

Så, etter å ha spist deilig krabbe- og fiskegrateng med svigerforeldrene på kafeen på Glesvær i dag, så var det faktisk godt å bestemme seg for å gå en tur. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å ta det litt kuli, men kjente da jeg var blitt god og varm, at her var det bare å kjøre på. En og en halv times rask gange gjorde skikkelig godt.

Men det jeg ville ha sagt, er at da jeg nærmet meg hjem igjen, så kom jeg på at jeg har jo lastet ned en sånn trenings-app - RunKeeper, og det er jo litt gøy, ikke sant?! Nå når jeg er blitt så sprek, så er det jo enkelte detaljer det er gøy å følge med på når man er ute å går. Og detaljer om hvor sprek man er, det får man ved å bruke den appen. Jeg fikk jo ikke brukt den på mer enn litt av turen i dag, men nok til at jeg herved anbefaler den :-)

Takk for en finfin påske - nå gleder vi oss til å ta fatt på hverdagen igjen!





2 kommentarer:

Linnemi sa...

RunKeeper, sa du? Kan man gå eller sykle også, vi som ikke løper ?? :)

Anonym sa...

Gå, sykle, løpe, svømme, ro - you name it. Prøv :-)

Elisabeth