mandag 23. april 2012

Det store skieventyret

Lørdagen opprant med et lett dryss av fjærlette snøkrystaller, og en sol som like godt kunne komme frem bak skyen, som den kunne bestemme seg for å bli der. Klokken 07:00 så det ut som at den hadde bestemt seg for å titte frem. Omtrent samtidig som vi, Mannen og jeg, gikk av toget på Finse, spente på oss skiene, satte i gang Runkeeper-en og la i vei - sammen med omlag 12 000 andre mer eller mindre ivrige sjeler.

Etterhvert som timene gikk, ble det bare bedre og bedre: sol, varme, godt feste, god gli; riktig tøy i sekken, god musikk på øret, Røde Kors-stasjoner med solkrem.
Og enda jeg (som den eneste, tror jeg - stilen var ganske lik som den på bildet i forrige innlegg) gikk med 20 år gamle fjellski, så klarte jeg faktisk å kjempe meg i mål på under sju timer. Og ja, jeg sier kjempe, for til tross for perfekte forhold, så var det jo et vanvittig helseslit! 38 kilometer - say no more. Jeg sa i alle fall til meg selv, da jeg var halvveis, at det kom til å bli med denne ene gangen.

Men hvem tror du var i Geilohallen og kjøpte seg helt nytt ski-utstyr før vi kjørte hjem på søndag? Jada, det var moi, og jeg har allerede begynt å glede meg til neste år og neste Skarvarenn :-)

1 kommentar:

Britt Åse sa...

Respekt, Nefertiti!! Jeg er knallimponert :))