mandag 17. oktober 2011

Deilig duft? Ja! Tja ... og Njeei

For noen år siden - sent en natt, lenge etter at fornuftige folk hadde satt korken i rødvinsflasken og gått og lagt seg - havnet jeg i selskap med et par kjekke damer ... Dette var i Egersund, og vi var på Hagegal-treff. Den natten fikk jeg en liten skvett parfyme av en av de nevnte kjekke damer.


Jeg fikk et lite rør med Profumum - Dulcis in Fundo. Skvetten var ikke stor, så jeg har brukt parfymen kun ved helt spesielle anledninger. Men nå var det altså slutt. Tomt. Finito.

Derfor har jeg nettshoppet fra USA. Jeg har ikke hatt anledning til å kjøpe en hel flaske, den er litt dyr, derfor syns jeg det var greit å kjøpe den i en mindre forpakning, slik man kan gjøre via The Perfumed Court.

Med det samme jeg nå skulle levere inn en bestilling, var det selvfølgelig litt greit å prøve en til - ja, og så ville vel mannen ha en også ;-)

Etter anbefaling fra en annen blogger, kjøpte jeg Creed - Original Vetivertil ham, men den var en skuffelse: den duftet altfor mye sitron i starten, før den bare forduftet og forsvant i ingenting. Jaja - bra jeg slapp å kjøpe hele flasken, da!

Og den siste jeg kjøpte var Chloe, som jeg har ønsket meg. Problemet er bare at jeg kjøpte feil: jeg skulle jo ikke ha den Chloe-en som heter Love. Men kanskje finner jeg en skjønn, ung dame jeg kan gi den til - jeg tror det skal gå bra :-)

Ellers må jeg nevne at det var såre enkelt å handle via The Perfumed Court - nesten litt FOR enkelt, når sant skal sies. Så, det er vel ikke lenge før jeg har bestilt meg den riktige Chloe'en også ...

Ingen kommentarer: