mandag 28. februar 2011

Den første


... skituren denne sesongen hadde jeg meg faktisk i dag.

Ungene har vinterferie, så vi sov lenge, og da vi endelig våknet ble vi liggende på hvert vårt rom og lese. Klokken var blitt 11 da vi møttes ved frokostbordet.

Utenfor vinduet var tåken tjukk som ertesuppe, men vi ante solen bak der et sted. Jeg lanserte mitt ønske om en skitur i fjellet, og til alt hell var bare den ene gullungen negativt instilt. Når jeg hadde en på lag med meg var det (nesten) enkelt å overtale den andre, også.


Og for en flott tur vi fikk oss! Kjøreturen til Totland gikk radig, og vel fremme var det fine løyper, blå himmel med stor sol på og helt vindstille - perfekt :-)

Det eneste som ikke var perfekt var skiene til min yngste datter - de var skikkelig bakglatte. Og siden vi reiste hjemmefra i all hast, så hadde jeg ikke klart å få med meg smurning. Heldigvis traff vi en dame som kunne hjelpe oss. Takk til henne! Turen hadde nok ikke blitt den samme uten ;-)

Som du ser, innhentet tåken oss her også, men ikke før vi var på vei hjem, og slett ikke så tett som den var ute i havgapet. Det var nesten litt trolsk der den viftet innimellom trestammene.

Ingen kommentarer: