torsdag 9. desember 2010

Adventskalender - 9

I dag har jeg selv valgt meg et tall - 23. Det er litt gøy å velge en plate bare på rekkefølge i samlingen. Da får jeg ikke det dilemmaet med at: jeg ikke har lyst til å skrive om den eller den i dag; den passer ikke til humøret; denne tør jeg nesten ikke innrømme at jeg har, osv. Nei, da er det bare å bruke det som først dukker opp i hodet idet jeg trekker lp'en frem.







I dag ble det Kari Bremnes' Blå Krukke. Denne fikk jeg til jul i 1989, av min bror. Han har gitt meg mange gode musikktips opp igjennom årene, han broren. Og han er flink til å skjønne hva jeg kommer til å like også. I 1989 var jeg tjue år, og hadde begynt å finne meg sjæl, for å si det sånn. Jeg har mye rolig musikk med gode tekster fra denne perioden. Ettertenksomme og melankolske. Akkurat Blå Krukke er kanskje ikke min favoritt, men Kari Bremnes generelt er jeg veldig glad i.

Københavnerkneipe og Montreal, f.eks, er to favoritter.

Ingen kommentarer: