mandag 6. desember 2010

Adventskalender - 6

Mannen i huset lurte på hvordan det kunne ha seg at han aldri skulle få lov til å velge seg et tall til kalenderen? Men det er klart han skal få lov til å være med, det skulle da bare mangle ... At han valgte tallet 44 var nok ingen tilfeldighet, det har nok ganske sikkert noe å gjøre med alderen på den omtalte mann å gjøre. At et av sporene på dagens lp heter "Women", var nok mer tilfeldig. Men jeg vet at mannen bak tallet 44 mer enn gjerne skriver under på Lou Reeds erklæring: "I love women, I think they're great". Ikke sant, mann? ;-)

Altså, The Blue Mask, Lou Reed. En av mine musikalske helter fra ungdommen. Som fortsatt har en høy stjerne! Jeg digger hele dette albumet - det kom ut i 1982, og jeg anskaffet meg det i 1984. Det var min gode venninne Mariannski som sørget for at jeg ble hekta på Lou Reed, David bowie og Iggy Pop. Og fortsatt er det. Bare at i disse dager får jeg ikke hørt på denne musikken annet enn når jeg er alene hjemme eller i bilen - mine samboere liker den ikke. Merkelig nok.Dessverre.


Det er så mange sanger av Lou Reed jeg kunne tenke meg å ha med i dette innlegget, men siden jeg allerede har nevnt "Women", så får det bli den :-)

4 kommentarer:

Janicke sa...

Lou Reed er en av mine store helter også! Tusen takk, det var en skikkelig bra kalendergave!!

Anonym sa...

Quite right my dear!!

Mathildes Eden sa...

Stilig innlegg! Tøft med lydklipp til kalenderen! Nå skaper du forventninger...

nefertiti sa...

Det er bra det faller i smak, dette her :-)

Etter bare seks dager, skjønner jeg at jeg i perioden fra tretten- til tjueåring må ha lidd av alvorlig personlighetsforstyrrelse *haha*