fredag 3. desember 2010

Adventskalender - 3

Ah - i dag har vært en fantastisk dag! Jeg er kjempeglad, gleder meg til å gå å legge meg, men skal legge hodet på puten med et smil om munnen. Mer om det siden - nå snakker vi kalendermusikk:

Dagens tall er 62, og plate nummer 62 er Mozart, Clarinet Concerto/Bassoon Concerto/Andante for flute, Academy of St.Martin-in-the-fields. Kjøpt og tilføyd min platesamling lille nyttårsaften 1991.

Det er litt morsomt, for gullebarnet som valgte dagens tall sa først 1. Men så ombestemte hun seg i full fart og endret det til 62. Men når jeg ser hvilken plate nr 1 er, så er det nesten så jeg blir litt skremt ...

Nr 1 er også en Sir Neville Marriner, Academy of St. Martin-in-the-fields. Nemlig musikk fra filmen Amadeus med Tom Hulce og F. Murray Abraham. Hadde det ikke vært for at jeg så den filmen, hadde jeg heller ikke kommet til å kjøpe dagens adventskalender-plate.

Det var etter å ha sett filmen Amadeus at jeg begynte å like klassisk musikk i det hele tatt. Ennå er jeg ikke på det stadiet at jeg kan samtale om klassisk musikk, men nyte den kan jeg, og begge disse platene er snarveien til 'finn roen' for meg.

Her er enda en adventskalender å sjekke ut.

Ingen kommentarer: