mandag 27. september 2010

Fotball ...

... er ikke noe for meg. Spesielt fotball på TV kan jeg styre min begeistring for. Det der helt spesielle suset fra en TV med fotball på skjermen er direkte terror i ørene mine. Fotball på et stadion har jeg bare opplevd en gang - jeg tror faktisk det var en cupfinale hvor Brann var involvert (jada, det er lenge siden, veldig lenge siden ;-). I alle fall - der sto jeg og lurte på hvordan det kunne ha seg at jeg var havnet så til de grader på feil sted ...


Men tenk, i helgen har jeg faktisk vært på en fotballhappening. Jeg kaller det happening, for jeg er ikke helt sikker på hva det egentlig heter. Det kan ha vært en cup, eller kanskje en turnering? Jeg er ikke helt sikker.
Men det jeg er sikker på, er at å reise på tur med 14 tenåringsjenter, det er kjempegøy!
Å ligge i klasserom hvor stoler og bord er stablet langs veggene, på oppblåsbare madrasser hulter til bulter midt på gulvet for eksempel, det blir det mye moro av. Halvparten av madrassene hadde bitte små usynlige hull i seg, og måtte ha jevnlig påfyll med luft. Skikkelig artig, og mange var de som våknet stive og støle med skulderpartiet i gulvet.


Ja, og så var det jo lørdag. Enorme mengder med snop i alle tenkelige farger og fasonger ble konsumert. Jeg er direkte sjokkskadet! Det er helt ufattelig hva enkelte klarer å få i seg. Kjempelurt av den lokale Mix-en å annonsere med godtetorg ;-)
Selv stappet jeg i meg hele denne posen med sjokolade - gu' kor godt det var :-D


Bytur klarte vi selvsagt å smite inn i programmet. Fantastisk var det, å sleppe jentene fra seg, og så bare fordufte inn på kafé. Lydnivået var til tider ekstremt ...
Har du vært i Haugesund før, du? I så fall, var du på denne kaféen? Ikke? Da har du noe til gode. Totalen het den, og madre mia for en god gulrotkake de serverte, og madre mia for en caffe latte jeg fikk!! Men så var han visst prisbelønt også, han som laget den til meg. Du vet, latten er perfekt når skummet er like tykt og godt hele veien ned.

Tilbake til tema: jentene kom på tredjeplass, noe de var heller misfornøyd med (jeg turte ikke foreslå strammere diett for fremtidige happenings) - og jeg har fått et helt nytt syn på fotball.

olée olé olé oléeee

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

Jeg har plassert min blogg i Sotranorske bloggkart!

2 kommentarer:

Janicke sa...

:-) artig innlegg!

Anonym sa...

Det var cup miss vet ingen ting om fotball dama :D

-sunniva