mandag 2. august 2010

Frøken Duftbombe


Moseplassen holder koken, og arrangerer leik og moro for oss andre bloggere, ved å utfordre fotografen i oss. Denne gangen fikk også jeg tullet meg til å være med. Vi skal tevle om å ha den vakreste rosen, og denne gangen skal vinneren til og med få gevinst. Det er jo kjekt, men slett ikke nødvendig for å holde oss i ånde. Vi er vel en rimelig ivrig gjeng etterhvert, som liker å utfordres.
Tidligere har jeg deltatt med blant annet denne.


Denne gangen har jeg kalt kandidaten min for Frøken Duftbombe. Rosen heter egentlig 'Constance Spry' og er David Austins første hybrid. Den virkelige Constance (1886-1960) regnes som den som grunnla det moderne blomsterarrangementet.
Jeg syns rosen er utrolig vakker. Den er engangsblomstrende, og holder på å gjøre seg ferdig med sommerens blomstring i disse dager, derfor er det greit å sette den sammen med planter som har blomstring i for- og etterkant. Jeg har satt den sammen med peoner, som kommer før hun starter showet, og en buddleja som tar over når hun gir seg.
Det er bare en ting som er litt dumt, og egentlig så tør jeg ikke si det høyt, heller, men jeg hvisker det til deg: Jeg liker ikke så godt akkurat den myrra-duften hun omgir seg med ...

2 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Der var du ja :)
Det er jo rart med dere "gamle travere" som har vært med flere runder nå, hyggelig at dere holder koken :)

Nydelig rose, virkelig tander og lekker.

Anonym sa...

ma sjekke:)