søndag 6. juni 2010

Frøken Windblown

For tredje gang skal vi sammen med Moseplassen kåre årets Frøken Stemor.

Min kandidat av året, heter Frøken Windblown. Og som navnet tilsier så ser hun ganske så forblåst ut.
Jeg har ikke stemorsblomster selv i år - dvs, jeg har, men det er samme frøknen som var med og konkurrerte i forfjor - men jeg tok meg den frihet å avbilde en av svigermors skjønnheter.
Svigermor bor i kjelleren hos oss, og fra terrassen sin har hun utsikt rett vest i havet. Det er vakkert, men jammen er det forblåst, også. Stemorsblomstene er heldigvis noen tøffinger, og gleder en frossen, forblåst junihager.

3 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Herlig!
Stemor er jo virkelig en av de som tåler en trøkk, genial sånn sett.

Og du, det er så kjekt med dere som har vært med så leeenge :D (hehe, det er jo kjekt med de ferske også, men rart (les hyggelig) med dere som har holdt på med konkurranser mer eller mindre fra starten av)

nefertiti sa...

Ja, jeg synes det er gøy med sånne uhøytidelige konkurranser. Alt som bidrar til at vi kommer oss ut i hagen og naturen er positivt.
Jeg forsøker å være med hver gang, men innimellom skjærer det seg allikevel.

Jeg sådde faktisk stemor i år, men tror du de spirte? Nei.

:-)

Anne (Moseplassen) sa...

hehe, ja er det ikke litt slik, plantene har egen vilje når det kommer til spiringen...
Jeg sådde stemor ett år, men det tok så laaaaaaaang tid før de blomstret at det var temmelig demotiverende. Men jeg har senere forstått at ikke alle kultivarer er like trege.