mandag 13. oktober 2008

Hva får vi i dag?



Som tidligere nevnt, så har jeg aldri vært noen helt på kjøkkenet.

Men det kunne kanskje vært annerledes, hvis jeg hadde tatt meg bryet med å åpne en av disse.

Opp igjennom årene har jeg fått en god del kokebøker (og når jeg nå tenker over det, så har det nok sin forklaring), men det er den håndskrevne jeg bruker mest. Den jeg begynte å samle oppskrifter i da jeg skulle flytte hjemmefra.
Der står det for eksempel: Høns i ris a la Mamma, Mamma's kjøttkaker, osv.

Og så bruker jeg telefonen mye - ringer til Mamma.
Men denne høsten skal jeg begynne å bruke kokebøkene mine, jeg lover!

Da kanskje ungene kan slutte å si Mamma's Merkelige Middag...

2 kommentarer:

solfrid sa...

Du er ikke alene, liksom. Her er middagene mine kjent for å være litt rare...
Jeg synes selv jeg er utrolig flink til å lage mat.

nefertiti sa...

Ja, jeg syns i alle fall at jeg er flink til å holde orden rundt meg når jeg koker, om ikke noe annet :-)