fredag 23. mai 2008

Deilige hagedager

Hvem har tid til å sitte inne å lage blogg i disse dager?
Solen skinner, det er varmt og godt og det gror i drivhuset og i bedene.

Jeg har laget meg et nytt bed, opprinnelig var det meningen at det skulle bli et hostabed, men før jeg visste ordet av det var det beplantet med forskjellige heuchera. Jeg tror det som gjorde utslaget var at jeg fikk en heuchera ved navn 'Green Spice'. Den har jeg ønsket meg lenge, og da jeg fikk den, passet det veldig med timingen i forhold til dette nye bedet.
De andre plantene hadde jeg stående slik at de ikke fikk vist seg skikkelig frem. Nå har de fått hedersplassen i hagen.

I dag gikk jeg til innkjøp av en ny clematis 'Hagley Hybrid'. Den jeg hadde strøk med i hekksaksmassakren i fjor. Nå har jeg fortalt samtlige familiemedlemmer om nyanskaffelsen, og hintet til fjorårets misère. Hvis alt går etter planen kommer den til å klatre opp i det røde prydepletreet. Det burde bli pent.
Bildet har jeg lånt/stjålet fra Bliss

Ellers holder jeg i disse dager på å lese ferdig 'Den Gyldne Notatbok' av Doris Lessing. Boken er veldig god, men ingen typisk pageturner. Man kan godt tygge litt på den, og det er en av de tingene jeg liker ved den. En annen ting er at den er tidløs på en måte. Handlingen er fra femtitallet, men hovedpersonen og problemstillingen kunne like gjerne vært fra i dag.

Her er hva jeg sikler på for tiden, Sissinghurst Castle. Vakkert ikke sant?

1 kommentar:

Anonym sa...

åå, jeg titter og titter ett lysegrønne Heuchera uten hell, men den dukker vel opp når jeg har sluttet å titte så veldig tenker jeg *knis* Høres ellers nydelig ut med klematis opp prydepletreet ja.