torsdag 3. april 2008

Frøsådd og oppotting



I dag har jeg pottet opp tomatplantene mine. Jeg har ikke hatt tomater før, så jeg vet ikke så mye om det. De søte små har i alle fall fått god plass å boltre seg på, og i morgen skal de få litt kukompost på seg. Det har jeg hørt at de liker. Ellers må jeg vel ha litt hønsegjødsel på de også? Da blir de nok glad.
Jeg har bifftomat 'Marmande Superior' og cherrytomat 'Gardeners Delight'.
Vi gleder oss veldig til å høste.

Også har jeg sådd. Grønnsaker, urter og sommerblomster. Det blir ikke sådd noe mer heretter i år. Skal jo ha plass til alt også. Jeg har allerede begynt å bekymre meg for hva mannen i huset kommer til å si når jeg skal prikle alt jeg har sådd i dag. Akkurat nå ser det jo veldig uskyldig ut, men bare vent, potteantallet kommer nok til å tredoble seg. Jeg har jo alt det som jeg sådde i februar stående også, og det er ennå en god stund til noe av dette kan settes ut. Ja ja, den tid den sorg...

...og nå er det ikke lenge før alle rosene jeg har bestilt kommer også...

(Bildet har jeg lånt fra solfang.)

Ingen kommentarer: