onsdag 6. juli 2016

Halvveis

Nyttårsforsetter, 2016    Sånn gikk det:

1 -  Slutte å kjøpe all mulig dritt på nettet.
Dette går forsåvidt greit - jeg har ikke kjøpt noe på nettet hittil i år.
(Lygekryss på ryggen - jeg har kjøpt meg ett par sko, og de er kjempefine og det var et kupp ...!).

2 - Løp lengre, det er godt for deg!
Det gikk strålende fint i starten, men så gikk jeg inn i flere lange perioder med voldsomme ryggsmerter.
Jeg klarte akkurat å åle meg innimellom med halvmaraton i Bergen. Det var en opplevelse, og det gikk helt fint - så thumbs up for me!
Uken etterpå ble jeg imidlertid satt ut av spill igjen. Jeg gikk til legen og fikk henvisning til MR. Undersøkelsen viste slitasje i de ekte leddene - hva nå det måtte bety - men ingen prolaps eller spinal stenose.
Så ramlet jeg tilfeldigvis over noe som heter lymfebehandling. Og det må jeg si - det var helt fantastisk: jeg vaklet inn på behandlingsrommet med voldsomme smerter, og ikke minst angst for at smertene skulle bli verre. Tjue minutter senere danset jeg ut igjen! Jeg kan nesten ikke forstå at det går an, jeg. Behandlingen besto i å trykke på disse 'stressknutene' vi får, og jeg hadde mange sånne, for å si det forsiktig.
Nå føler jeg meg helt frisk, og klar for nye løpeutfordringer :-)

3 - Have fun!
Det har jeg hatt! Til tross for ryggsmertene, har jeg klart å finne på kjekke ting.
Vi har feiret flere store dager - ja, vi er kommet i den alderen ...
50-årsdager på løpende bånd.
Barnedåp for barnebarnet (tenk det!).
Jeg har vært på besøk hos Gullebarnstudenten i Frankrike.
Og sist, men ikke minst: jeg har spilt inn film! På ekte. Hele våren har gått med som statist ved en filminnspilling i et studio på Askøy utenfor Bergen. Resultatet kommer på TV3 til høsten :-)


1 kommentar:

RandiA sa...

Kan vel si seg ganske fornøyd med det der.....