søndag 23. september 2012

Lat søndag


Rosen 'Hot Chocolat' ble enda finere sammen med den gule crocosmiaen og de mørke bladene til høstormedruen 'Brunette'


I dag lå jeg lenge, nesten helt til klokken halv elleve. 

Det er alltid vanskelig det der, syns jeg ... skal man stå tidlig opp og få mye ut av dagen, eller skal man for en gangs skyld ligge lenge og lese på sengen, før man litt seig, men helt uthvilt, tar fatt på dagen? 

På sånne fantastisk flotte, og ikke minst etterlengtede, solskinnsdager som vi har blitt tilgodesett med nå i helgen ,skulle man jo egentlig sprette opp og løpe ut i dagen. Slå ut med armene, trekke den klare, kjølige luften ned i lungene og synge en sang av hjertens lyst og fryd. Løpe en tur, mure en mur og luke et bed eller fem.

I dag valgte jeg sengen og den varme dynen, og så leste jeg ut boken jeg har holdt på med - 1984 av George Orwell. God bok, forresten. 

Men noe fornuftig fikk jeg da ut av dagen, allikevel - litt haging, liten tur, og middagsbesøk for familien (fantastisk god hjortestek ble servert - et samarbeidsprosjekt mellom Mannen og meg). 

Helt passelig for en søndag med sol på.

2 kommentarer:

krepsemor sa...

Prioritering heter det :) Av og til er det deilig å ligge og slange seg, og tenke bittelitt bare på seg selv! Vi trenger sånne dager for å ladde skikkelig opp!
Hjortesteik er nydelig, og særlig når jeg i dag oppdaget at de har gnagd ned dagliljene og flere Hosta! Pang pang, og mye hjortebiff i fryseren er den ultimate drømmen da!

nefertiti sa...

Ja, det er prioritering, og ja, jeg skjønner veldig godt at du har lyst til å plaffe hjorten rett ned :-)