søndag 19. februar 2012

nefertiti gleder seg

Ja, nå gleder jeg meg voldsomt! I kveld kl 20:00 begynner TV-serien om Jan Kjærstads romanfigur Jonas Wergeland.

Jeg leste disse bøkene etterhvert som de kom ut: Forføreren 1993, Erobreren 1996 og Oppdageren 1999, og jeg gjentar gjerne: det var da jeg leste disse bøkene at jeg lærte å sette pris på fortellinger med omveier og avstikkere. Det er så mange historier i historien om denne norske TV-stjernen, at det er en fryd!

Nå håper jeg bare, og det har jeg egentlig tillit til, at NRK klarer å gjenskape noe av alt dette - da blir det noen fine søndager på oss fremover.

Også har jeg en egen forkjærlighet for Forføreren, for det er Nefertiti fra denne romanen som er opphavet til mitt nick når jeg er på nett. Ja, og så er det jo Kåre Conradi da, han er jo kjekk :-)

Senere: Syns dessverre at det ble for platt :-(

Ingen kommentarer: