tirsdag 22. november 2011

Endelig kommet igang

Jentene mine har, med rette, vært redd for at vi skulle komme for seint igang med julebaksten. For det må jo bare innrømmes, at hvis vi skal ha kaker igjen til etter nyttår - og det skal vi jo! - så må det mer enn én bakedag til. Vi satser på at vi skal klare det i løpet av fem kvelder. Ja, for vi må jo ha sju sorter!
Vi elsker julekaker, jentene mine og jeg :-D

Men nå begynner jeg å lure på om det kommer til å vise seg at vi ikke er sent ute allikevel ... For disse jentene er blitt veldig flinke! Første slaget - vi begynner alltid med Serinakaker - fikset de helt selv, og hadde jeg bare visst det på forhånd, så kunne jeg jo ha planlagt å gjøre noe fornuftig mens de smuldret mel og smør.
Men jeg var jo ikke klar over det, må vite, og julevask er jo noe man må manne seg opp til i løpet av dagen, liksom. Så det endte med at jeg skiftet et par lyspærer og malte et bilde i stedet.

Ingen kommentarer: