søndag 31. oktober 2010

Sløver i skyggen


Denne helgen har stått i latskapens tegn. Jeg hadde en plan om å gjøre ingenting, og tror jeg nådde målet.

Mannen har befunnet seg i de dype skogene på jakt, og gullungene og jeg har vært i fri dressur her hjemme.

Vi har vært på shopping, hatt minispa og manikyr her hjemme, vi har vært på biblioteket og vi har hørt på masse fin musikk.

Alt dette er jo ting som kan gjøres når mannen er hjemme også, men av en eller annen grunn så blir dagene helt annerledes når han ikke er her.

Dette diktet hadde jeg med meg hjem fra biblioteket:

MORGENKJOLEN

Der ligger du min hvite morgenkjole
saa blondesmykket, fin og glat,
jeg står forfenglig og minnes,
hvor godt den kledte meg inat.

Lett bølget du om mine lemmer,
men blottet hals og skuldre kjækt,
og gjennom stoffet lyste huden
litt dristig, - ja, kanhænde frækt.

Men ak, din luftige og sarte ynde,
den glemte jeg i en forvirret dyst,
og du blev grusomt klemt og krøllet
i en lyksalig, smerteblandet lyst.

Der ligger du min hvite morgenkjole,
nu er du vasket, strøket fin og glat,
og atter skal jeg i ditt lette klæde
møte ham - min elskede - inat.

Anna Cathrine Graff


Nå har vi skrudd klokken en time tilbake, og i morgen er det november. Allerede.
Vi hadde antakelig godt av en sånn helg nå, for fremover blir det sikkert travelt!


:-)

Ingen kommentarer: