torsdag 24. juni 2010

ABC i ord og bilder: K

Nei, det er ikke drageegg vi skal snakke om i dag. Jeg syns bare det var på tide å få denne lille jævelen, fra byen Celle i Tyskland, på nett.
Han heter Teufelchen. Om det er riktig stavemåte er jeg ikke sikker på, men det var sånn det lød. En av de eldre herrer på kneipen jeg satt på da jeg viste ham frem til resten av reisefølget mitt den gangen, insisterte på at det var det jeg måtte kalle ham.

Men det ser nesten ut som drageegg, ikke sant?
Egentlig, så er det kinesiske stikkelsbær. Eller kiwi, som vi kaller det.


Ukens bokstav er K, og vi har laget fruktsalat med mango, jordbær og, altså, k-k-kiwi. Det er kjempegodt. Litt vaniljekesam på toppen gjør susen.

Petunias ord- og bildelek

10 kommentarer:

Living next to me sa...

stygg som juling men smaker himmelsk.

GAWO sa...

Fra nå av kommer jeg til å tenke på drage egg når jeg spiser kiwi
:-)

Hygglig at du stakk innom bloggen min og la igjen en kommentar

Maria G sa...

Kiwifrukt det är mums det :)
Jättefina bilder!
Trevlig midsommar!

Inge sa...

Dragende kiwier...:-))

Henny sa...

Det var da en sød lille drage! Kiwi er jo rigtig godt, f.eks. i blandet frugtsalat eller som pynt på flødekager.

Petunia sa...

Med den i hagen, så er det ikke en eneste brunsnegle som tør å komme inn! Garantert!
Kiwi er kjempegodt og ja, det minner om store stikkelsbær:)

Annettes space sa...

Drageæg.....Måske man så lettere kan få c-vitaminer i børn ? hehe...

Ha en trevlig helg

Anonym sa...

mums-fina bilder på kiwi :))
Mvh Halina

TorAa sa...

Det klør i munnen, for dette er jeg overhodet ikke i tvil om at er herlig spise

Sara Katt sa...

Bra val av K-ord! Kiwi-frukt gillar matte.
Nospussar,
Sara Katt

Saras K-ord