lørdag 14. november 2009

Mer mimring

Her er enda en godbit vi koste oss med, Mamma, lillesøsteren min og jeg, i hine hårde dage.

Kris Kristoffersen var/er helten over alle helter for mamma, og lp-en hvor denne sangen befinner seg, hadde hun fått en eller annen til å spille inn for seg på en kassett (tror hun har den fortsatt). Og så hadde hun en skikkelig rå Alfa Romeo som vi suste rundt i når vi hadde ferie, det være seg småturer på besøk til venner eller når vi skulle på skikkelig ferie, for eksempel til broremann i Kr.Sand. Denne kassetten ble spilt om igjen og om igjen, og vi ble aldri lei. Jeg lover deg, vi kan fremdeles alle disse sangene utenat, selv om musikkinteressen har gått andre veier siden den gang.

Og mamma var/er en reser bak rattet - hun kan kjøre fletta av hvem det skal være, enda hun er passert 70, og lukeparkerer som en gud - jeg kan nesten kjenne følelsen ennå, av å suse over Hardangervidden i en liten grønn Alfa, mens vi gauler sammen med Kris Kristoffersen av full hals Take the ribbon from your hair, shake it loose and let it fall...

3 kommentarer:

elisabeth sa...

Så det er der du har kjøringen din ifra?! hehe;-)

elisabeth sa...

...jeg kan også den sangen:-) tror min far kjørte den noen ganger...

nefertiti sa...

*haha*
Ja, ett sted skal man jo ha det fra ;-)