onsdag 17. juni 2009

Hadetpåbadet

Da reiser jeg til Oslo for å besøke forlaget jeg oversetter for.

Jeg gleder meg veldig, for på innbydelsen sto det: Velkommen til Galtvort. Spennende, ikke sant? Og ikke nok med det - på seminaret skal vi innom eventyrlige oversettelser... Det kan vi like :-)

Med meg på nattoget over fjellet, tar jeg noen smørbrød med brie og pesto, en liten skvett med hvitvin og Den trettende fortellingen av Diane Setterfield. Den har jeg smugkikket litt på, og jeg er helt sikker på at den vil falle i smak, sammen med de forannevnte ingredienser for en vellykket togtur.

Jeg har ikke sovekupé, men skal sitte begge veier. Håper det går fint. Jeg skal nemlig rett på jobb når jeg kommer tilbake fredag morgen.
Juhuu - hvile kan vi gjøre i graven...

Sees til helgen, igjen!

Ingen kommentarer: