søndag 21. desember 2008

Tosca på en søndag

Front cover of the original 1899 libretto

Hovedscenen: Tosca av Puccini 22. desember er 150-årsjubileum for Puccini. Hovedscenen markerer dette med et gjensyn med en legendarisk oppsetning av Tosca filmet på de steder i Roma som er nøyaktig beskrevet i librettoen. Dette er en nyrestaurert versjon som er tilpasset dagens fjernsynsformat. Solistene er alle av ypperste klasse med Placido Domingo som Cavaradossi, Catherine Malfitano som Tosca og Ruggero Raimondi i rollen som baron Scarpia. Dirigent er Zubin Metha.

I dag snudde jeg ryggen til resten av familien. Bak meg flydde ungene sine nyervervede julekalenderhelikoptere, mens jeg satte på meg hodetelefoner.
Å, så glad jeg er for at jeg fikk med meg denne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tenk, dette klarte jeg altså å gå glipp av. Jeg skjærer tenner!

Men ellers: god jul, Nefertiti!

nefertiti sa...

Uff, det var synd :-/
Det var en utrolig flott oppsetning.