søndag 26. oktober 2008

Mer høst



Dette bildet er fra høsten i fjor.

Grunnen til at jeg måtte inn å se på bildene jeg tok da, er en gave min datter fikk til 10-års dagen sin her i uken.
Det var en sånn minnebok som heter Mine Klassekamerater, der de fyller inn fakta om seg selv.

Lillesøsteren fikk selvsagt også lov til å fylle inn sine data, og skrive et minne. Da jeg ryddet sammen gavehaugen tok jeg meg den frihet å lese hva Lillesøster hadde skrevet;
Ditt drømmested: Guddalstunet og Italia

Da ble jeg glad. Vi har besøkt Guddalstunet en tre,fire,fem ganger opp igjennom årene - ungene kaller det bare Paradiset, og for vårt vedkommende er det nok nettopp det, det er. Det ligger i nærheten av Rosendal, og det er den vakre naturen, stillheten og den gode atmosfæren i det gamle tunet som igjen og igjen lokker oss dit. Man kan for eksempel gå tur enten innover i fjellet som her, eller ned til Rosendal og Baroniet. Eller man kan bare sitte utenfor på en benk og høre hvor stille det er der, og gruble på hvordan det var da de enorme bøketrærne som står der, var små.

At Lille Gullebarnet satte dette stedet øverst på drømmestedslisten sin syns jeg er veldig godt å tenke på.

Hun kunne jo lett ha skrevet Disneyland, eller bare syden, for eksempel...

4 kommentarer:

hildeG sa...

Gullebarnet har smak. Disneyland er en vederstyggelig plass (har bare vært på Eurodisney, jeg da - men det holder- LENGE)

elisabeth sa...

Ja, da blir hjertet godt og varmt;)
det er sånn når jeneten sa oldemor sitt hus...

Anonym sa...

Ut fra stemningen du formidler gjennom dette bildet, forstår jeg Lille Gullebarnet. Et vennlig sted, får jeg følelsen av.

Anne på Moseplassen sa...

Da har jeg lagt inn en kommentar på bloggen til mannen din om problemet med den usynlig teksten :D

Og jeg kan godt forstå din glede over at datteren din lister opp ett slikt sted på drømmestedslisten :)